Dyrehold opgave A
Målgruppe:
Vi vil arbejde med socialspecialområdet, men vil afprøve aktiviteter med dagtilbudsområdet. Udover det kommer vi helt naturligt til at arbejde med skolefritidsområdet, når vi skal på fjordskolen og lave ude festival.
Hvilke behov skal et dyrehold tilgodese:
"Hanedød og æggemassakre" (KILDE)
Mål for gruppens læringsudbytte:
Vores mål for børnene på fjordskolen er at få viden og læring om dyrets økosystem, samt hvordan man tager sig af et dyr, i forhold til fodring og aktivering.
Hvordan skal dyret placeres for at skabe oplevelses og læringsmuligheder:
Dyret skal placeres i se og nå højde, altså at uanset målgruppe skal dyret være tilgængelig for børn eller borgere så de kan udforske deres nysgerrighed. Samtidig skal vi være bevidste om den ambivalens som børn eller borgere kan have i mødet med dyret, så vi ikke overskrider deres personlige grænse.
Vi vil planlægge vores aktiviteter ud fra Bent Leicht Madsens (KILDE) 3 opmærksomhedsfaser, oplevelses, undersøgelses og refleksionsfasen.
Hvilke naturfaglige begreber ligger dyreholdet op til:
Fødekæde, økosystem, vidensformer, opmærksomhedsfaser, Den emotionelle plan, den dyreværns/velfærdsmæssige plan, den økologiske plan (Dyreartens overlevelse)
Hvilke tegn på læring vil vi kigge efter:
Om børn og borgere er opmærksomme og nysgerrige på dyret, om de stiller spørgsmål i håb om at udvide deres læring.
Kommentarer
Send en kommentar