Afrikanske kæmpesnegle

I undervisningen er vi blevet præsenteret for Afrikanske kæmpesnegle.

Vi har arbejdet med forudsigelser, undersøgelser og produktive spørgsmål. Her har vi også afprøvet forskellige aktiviteter, som man også ville kunne lave med en målgruppe. Vi gav sneglene lidt forskelligt grønt at spise. Peberfrugt, agurk og salat. 

Herefter lavede vi et sneglevædeløb, som vil være en oplagt aktivitet  




Under vores oplevelsefase kom der en masse sprøgsmål frem

Kan de se?

De er ligeglade med mørke og lys

Svært at undersøge det uden at slå det op

 

Går de efter smag eller konsistens?

Undersøge med fx en gulerod, revet, most, hel

 

Hvordan laver snegl unger?

Tager lang tid at undersøge

Lægger æg, hermafroditter, men der skal stadigvæk 2 til, men begge får æg

 

Hvordan spiser den?

Med munden

 

Hvor kommer sneglehuset fra?

Har sneglehus når den kommer ud af ægget, men er meget tynde

 

Har en snegl tænder?

Den har en "raspe" tunge, ligesom et rivejern, sandpapir

 

Har en snegl en tunge?

Ja, en der er ru som sandpapir

Kommentarer

  1. Hejsa - måske en ide at sætte kilde / sidetal i grundbogen på... Eks: produktive spørgsmål!
    s.197 Vh Ida

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

11 planter fra biotop

Fjordskolen inden første besøg